Grup tinta

Cod SMIS proiect: 124651
Axă prioritară: 6: „Educație şi competenţe”
OIR/OI responsabil: OI POCU MEC

Proiectul „Atragerea de candidați (viitori studenți) la învățământul terțiar universitar ingineresc si pregătirea lor pentru cerințele pieței muncii actuale” are obiectivul principal de creștere a accesului și echității în învățământul superior din România și creșterea atractivității ofertelor educaționale complementare dezvoltate prin proiect (5 oferte educaționale complementare noi și/sau îmbunătățite), în special în ceea ce privește antreprenoriatul.

Concurs „Tânărul Inginer Antreprenor”
Rezultatele se gasesc in fisierul de mai jos:

Studenții care au promovat cursul de antreprenoriat se pot înscrie individual sau în echipă de 2 studenți pentru a câștiga unul din cele 23 PREMII:
o   Premiul I = 5000RON
o   Premiul II =4000RON
o   Premiul III =3000RON
o   20 x Mențiuni=2000 RON

Calendarul concursului este:
21.03.2022-25.03.2022 înscriere – transmitere dosar pe email către nicoleta.arghira@upb.ro . Dosarul de inscriere la concurs cuprinde:

  1. Anexa 1 – Declarație de angajament individual concurs planuri de afaceri
  2. Documentația planului de afaceri: exemplu plan, exemplu cashflow
  3. Curriculum vitae – orice format, de ex, Europass CV
  4. Lista activităților din proiect la care a participat de la intrarea în grupul țintă până la concurs:
    1. Prezențe (screenshoot-uri) din care să reiasă participarea la ședințele de antreprenoriat (daca aveti),
    1. Participare la ședințele sau workshop-urile de consiliere (prezența și completarea formularului de feedback)
  5. Adeverință sau carnet de student vizat pe anul universitar 2021-2022, dacă este cazul (doar pentru studentii înscriși în proiect în anul universitar 2020-2021)

29.03.2022-31.03.2022 concurs (susținere prezentare plan de afaceri prin Microsoft Teams)
– 28.03.2022-18.04.2022 evaluare și afișare rezultate

Finalizare si certificare curs ”Antreprenoriat in domeniul IS”:
– Test finalizare curs – vineri, 18.03.2022 orele 19-20 prin Microsoft Teams/Forms
– Transmiterea documentatiei planului de afaceri (template aici) prin email către nicoleta.arghira@upb.ro și veronica.barbulea@upb.ro până vineri, 18.03.2022.
Documentatia de curs este aici, iar cea de seminar poate fi descarcata de aici.

Metodologia de consiliere, orientare și îndrumare în carieră, tutoriat și coaching a grupului țintă

Documente pentru dosarul de bursa:

  • Beneficii pentru GT studenți:
  • participa la ședințe de informare referitoare la activitățile proiectului și a stadiului de implementare al acestuia,
  • vor putea participa la ateliere de lucru în care vor avea loc schimburi de experiență cu toți partenerii din proiect, vor putea discuta cu membri ai comunității academice asupra ofertelor complementare de studii, adaptate la cerințele actuale ale pieței muncii
  • Iau parte la cursul complementar, facultativ: Antreprenoriat în domeniul IS
  • Pot beneficia de Bursa Student Antreprenor în valoare de 300RON/luna pe o perioadă de 15 luni (pe perioada ultimelor 3 semestre universitare)
  • vor participa la întâlniri cu reprezentanți ai mediului de afaceri din domeniul ingineresc, în special din companii ale domeniului Ingineria Sistemelor (automatică și informatică aplicată)
  • Participă la workshopuri de consiliere, tutoriat și coaching dedicate studenților, de ex. Workshop de consiliere ”Comunicarea profesională în mediul online”

Beneficii pentru elevii din grupul țintă:

  • vor putea lua contact direct la întâlnirile față în față sau online cu reprezentanți ai echipei de implementare (cadre didactice) din Universitatea Politehnica din București pentru a înțelege mai bine oferta educațională universitară
  • vor beneficia de ședințe de pregătire la disciplinele școlare oferite de universitate
  • participa la ședințe de informare referitoare la activitățile proiectului și a stadiului de implementare al acestuia,
  • participă la activități de diseminare a rezultatelor obținute în cadrul proiectului și vor primi sprijin în vederea accesului la învățământul terțiar prin derularea de activități comune de către personalul didactic
  • vor putea participa la ateliere de lucru în care vor avea loc schimburi de experiență cu toți partenerii din proiect, vor putea discuta cu membri ai comunității academice asupra ofertelor complementare de studii, adaptate la cerințele actuale ale pieței muncii
  • vor participa la întâlniri cu reprezentanți ai mediului de afaceri din domeniul ingineresc, în special din companii ale domeniului Ingineria Sistemelor (automatică și informatică aplicată)
  • transmiterea unor emailuri cu privire la noutățile despre admiterea în universitatea Politehnica din București (date importante, cursuri de pregătire,  modalitatea de admitere etc.), dacă se solicită.

Condiții participare pentru elevi:

  • își au reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban (pentru cei din mediul urban trebuie să fie netradiționali sau de etnie roma);
  • sunt înregistrați și urmează studii ISCED 3 (studii liceale)
  • intenționează să participe la activitățile din cadrul proiectului;
  • nu au mai participat la proiecte similare cofinanțate din fonduri nerambursabile – participanții la activitățile proiectului nu au mai reprezentat grup țintă pentru proiecte cu activități similare cofinanțate din fonduri nerambursabile pe axa prioritară 6 – ”Educație și competențe”, operațiunea compozită OS 6.7, 6.9, 6.10;
  • doresc să fie înregistrați ca și membri ai grupului țintă din cadrul proiectului.

Dosarul de înscriere în grupul țintă va cuprinde următoarele documente:

Mai multe informații: Site proiect partener P2 – Universitatea Politehnica din București

Nicoleta ARGHIRA
Șef de lucrări – Universitatea Politehnica din București
Responsabil recrutare și monitorizare grup țintă (GT)
nicoleta.arghira@upb.ro

Invitatie de participare la cursul complementar “Managementul Proiectarii Sistemelor de Conducere automata (MPSCAI)”

Dragi studenti,

Va invitam sa participati la cursul complementar “Managementul Proiectarii Sistemelor de Conducere automata (MPSCAI)” care va avea loc miercurea in intervalul orar 16-20 incepand cu data de 19.05.2021. Cursul se va desfasura in cadrul acestui proiect.

Cursul se va desfasura pe parcursul a 5 saptamani avand 2 module:

  1. Proiectare a instalatiilor electrice de automatizare
  2. Implementarea solutiilor moderne de automatizare utilizand automate programabile

In primele 3 saptamani se va desfasura modulul de Proiectare a instalatiilor electrice de automatizare utilizand softul Eplan Electric P8. In urma parcurgerii si insusirii cunostintelor aferente modulului complementar, studentii vor avea urmatoarele competente:

  • Identificarea principalelor simboluri utilizate in schemele de automatizare.
  • Cunoasterea principiilor de functionare ale principalelor tipuri de elemente de comutatie utilizate in schemele electrice (contactoare si relee electromagnetice, relee de timp, intrerupatoare pentru protectia motoarelor, sigurante automate etc.).
  • Interpretarea unei scheme electrice de automatizare.
  • Dobandirea de cunostiinte de utilizare a principalelor principii de proiectare a schemelor electrice (automentinere, interblocare etc).
  • Proiectarea de la zero schemele de forta si de comanda pe baza unui scenariu de lucru dupa care trebuie sa functioneze o instalatie industriala.

In ultimele 2 saptamani se va desfasura modulul de Implementarea solutiilor moderne de automatizare utilizand automate programabile cu aplicatii pe softul PCWorx – aferent automatelor programabile de la Phoenix Contact. In urma parcurgerii si insusirii cunostintelor aferente modulului complementar, studentii vor avea urmatoarele competente:

  • Implementarea functiilor de baza utilizand automate programabile
  • Implementare comenzi binare utilizand automate programabile
  • Sinteza buclelor de reglare utilizand automate programabile

Va asteptam cu drag!
Vasile CALOFIR
Iulia STAMATESCU